woensdag 10 april 2013

Bark-tekeningen (Amate-tekeningen)



<<<<

In deze les ben ik met de kinderen gaan Bark-tekenen of Amate-tekenen).
Bark is het Engelse woord voor schors. In Mexico wordt van de schors van de Amate boom papier gemaakt, al eeuwenlang. De kunst die erop gemaakt wordt door de Mexicanen typeert zich door vrolijke felle kleuren en vormen uit de natuur zoals bloemen, planten, insekten en dieren omlijnd met zwart.
Ik had wat verpakkingsmateriaal over dat als vulmateriaal diende bij een bestelling die ik thuis bezorgd had gekregen en heb daar een boekje van gevouwen.
Aan de kids de taak om daar mooie typische Mexicaanse bark-tekenen op te maken....
De kinderen kunnen aan het boekje werken, als een andere opdracht bijtijds klaar is. 
Dit is dus een project dat een aantal weken duurt om uiteindelijk een heel mooi kleurrijk boekje te worden. Een impressie:



                                                                       




De tekeningen hieronder laten zien hoe ik samen met Wesley een mandala heb gemaakt...
Ik begon in het centrum met een kleine cirkel en vier bloemblaadjes er omheen en om de beurt hebben we een vorm toegevoegd. Beide mandala's zijn hetzelfde opgebouwd, maar toch anders :-)
Het boekje is 12 pagina's dik, incl. de voor en achterkant. Ik wil graag met elk kind samen 1 pagina vullen. Dit keer was het een mandala een volgende keer kan het een vogel zijn of een bloem of een mooie sierrand.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten