vrijdag 27 juli 2012

Kleurrijk hart in oliepastel - Colorfull Heart in oilpastel

Ik moest het even op mijn blog nakijken, maar 4 maart 2012 postte ik over mijn olieboom, zoals ik hem noemde, geinspireerd door een afbeelding die ik op Pinterest vond. De olieboom was een oefening voor het grotere werk :-) Vrij snel kocht ik een linnen canvas van 90 x 90 cm en wist precies wat ik wilde maken. Maanden ben ik ermee bezig geweest; lag het weer een tijdje stil. Nu in de vakantie vond ik tijd om het af te maken. Hij moet nog even drogen, want ik heb hem gelakt, maar dan kan ik hem aan de muur hangen. Die afbeelding zal ik morgen posten.
Bij de olieboom ging ik na het krassen met een embossingpen er met bruine waterverf overheen. Ik vond dat eindresultaat maar zo-zo. Ik heb ook nog een probeersel gemaakt met een witte wassing, maar ook dat maakte de kleuren er niet mooier op. Ik vond juist die heldere kleuren zo mooi dus heb ik er na het krassen alleen maar lak overheen gedaan om het te beschermen tegen vuil.


I had to check my blog, but March 4 2012 I posted about my oil boom, as I called him, inspired by an image I found on Pinterest. The oil boom was an exercise for the greater work:-) Pretty quickly I bought a linen canvas 90 x 90 cm and knew exactly what I wanted to make. 
Months I spent with it; some time it was just there waiting for me to carry on with it. Now in the holiday time I found time to finish it. 















2 opmerkingen:

  1. Verbazingwekkend dat nog niemand dat gezegd heeft maar: Wauw, wat prachtig! En wat een werk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je compliment :-) Ja, ik ben er wel even zoet mee geweest, maar dat was geen straf hoor! Het prijkt nu boven onze bank in de woonkamer en staat heel fris en fleurig.

      Verwijderen